.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در آیین جانمایی بارگاه شهدای گمنان دانشگاه ؛
سردار باقرزاده در واحد قائم شهر : ورود شهدا به دانشگاه یک فرصت پژوهشی است
شمال نیوز : باقرزاده «جای کانون فرهنگی دفاع مقدس را در دانشگاهها خالی دانست » و گفت: هر دانشجو با هر سلیقه سیاسی با راهنمایی اساتید باید در مباحث دفاع مقدس نقش داشته باشد».....

شمال نیوز : سردار سید محمد باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین وشهدای گمنام دفاع مقدس دربازدید از واحد
قائم شهر و جانمایی ازبارگاه شهدای گمنام گفت: «ورود شهدا به محیط دانشگاه علاوه بر فضای معنوی و تذکار یک فرصت مناسب پژوهشی عرصه دفاع مقدس برای دانشجویان واساتید است».
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قالئم شهر ، باقرزاده « با تعریف کوتاهی از علم که انسان نسبت به حقایقی ازعالم آگاهی پیدا می کند رابطه بین علم و عمل را یک امر ارادی عنوان کرد و گفت: عمل در حقیقت از علم نشأت می گیرد و علم جایگاهی متعالی در قلب دارد و هر چه قدر معرفت بالاتر برود کشش نسبت به عمل نیز بالاتر می رود».
وی «علم، عمل و معرفت را سه اصل معنوی در دنیا به تعبیر ملاصدرا عنوان کرد و گفت: شهدا با داشتن این سه اصل توانستند به این مقام معنوی دست پیدا کنند هرچند که خیلی از شهدا وارد دانشگاه نشده بودند اما با داشتن معرفت علمی که خداوند به آنها عنایت کرد توانستند در پرتو آن هدایت شوند».

باقر زاده در قائم شهر
باقرزاده «رابطه شهدا با دانشگاه را در مرحله اول یک تذکر معنوی دانست و گفت: وجود شهدا به عنوان یک شاخص و ستاره های هدایت است که زمانی کارکردهایش ظهور پیدا می کند که انسان بتواند از آن بهره ببرد و نسبت به آنها معرفت پیدا کند».
وی« با توجه به این نکته که هر معرفتی علم است و هر علمی معرفت نیست اظهار داشت: معرفت به شهدا مستلزم توجه به دو نکته شناختن اهداف شهدا و شناسایی مسیر آنها است».
باقرزاده اذعان داشت:« هنوز نگاه به دفاع مقدس یک نگاه احساسی است نه تحلیلی و عالمانه و لذا در این خصوص دانشگاهها میتوانند در خصوص مرور فرهنگ دفاع مقدس و حضور پیکر شهدا فرصت زیادی داشته باشند».
وی ضمن بیان پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی در تدفیق شهدای گمنام و اختصاص درس دفاع مقدس: «کم توجهی به مباحث دفاع مقدس را در دانشگاهها یک آفت بزرگ دانست و گفت: رویکرد به مباحث دفاع مقدس عموماً مقطعی و مناسبتی است در حالی که در دانشگاهها تمامی جوانب جنگ تحمیلی در تمامی دوره ها می تواند بعنوان مباحث مدیریت بحران بررسی شود».
مسئول کمیته جستجوی مفقودین و شهدا از اساتید و دانشجویان خواست «تا تعداد 80 عملیات مهم دوران دفاع مقدس را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهند».
وی« ضمن اشاره به استقبال دانشگاه ها در امر تدفین شهدا ابراز خردسندی کرد که دانشجویان باهر گرایش و سلیقه سیاسی نسبت به شهدا احساس دین می کنند».


باقرزاده «جای کانون فرهنگی دفاع مقدس را در دانشگاهها خالی دانست  » و گفت: هر دانشجو با هر سلیقه سیاسی با راهنمایی اساتید باید در مباحث دفاع مقدس نقش داشته باشد».
باقرزاده «بازکاوی نبردها، شبهای خاطره ،شب شعر دفاع مقدس،نقد و بررسی کتابهای دفاع مقدس ، موضوعات مختلف برای پایان نامه های تحصیلی را از برنامه های فرهنگی کانون مطرح کرد».
باقرزاده گفت: جریان دفاع مقدس توانست بین نسل ها منتقل شود وپدیده مدافعین حرم را یکی از این موارد اعلام کرد و اظهار داشت اشتیاق جوانان امروز کمتر از زمان دفاع مقدس نیست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.